איך עושים החייאה לאישה בהריון?

איך עושים החייאה לאישה בהריון?

החייאה אשר מתבצעת ב-4 דקות הראשונות להתמוטטות של אדם מסוים, יכולה להיות בעלת חשיבות קריטית למניעה או צמצום של נזק מוחי, ובכוחה אף להציל חיי אדם.

ההנחיות לגבי החייאות אשר מבוצעות על ידי עוברי אורח, הן ביצוע של עיסוי לב בלבד, אשר אמור להיות מבוצע בקצב של כ-100 בדקה – קיים איסור לבצע  הנשמה מפה לפה, בכדי למנוע העברת מחלות.

כיצד מבצעים החייאה בשטח?

בשלב הראשון יש לבדוק אם הנפגע נמצא בהכרה – יש לפנות אליו, לשאול אותו שאלות כמו השם שלו ואיזה יום היום, אם האדם לא מגיב, רצוי לצבוט אותו במקום בין השכמות.

השלב הבא יהיה להזעיק את מד"א – להתקשר ל-101.

השלב הבא יהיה פתיחת נטיב האוויר של הנפגע, פעולה זו מתבצעת באמצעות הטיית הראש אחורה, ובמידה ויש הפרשות מהפה, יש להטות את גופו של הנפגע לצד ולסלק בצורה כזאת את אותן הפרשות.

השלב הבא הוא ביצוע העיסויים – כאמור, הקצב אמור להיות כ-100 בדקה – כמובן, שאם יש ציוד החייאה כמו ערכת החייאה (כמו במקרים של מוסדות ציבוריים) יש להשתמש בו.

החייאה לאישה בהריון

ומה קורה במקרה של החייאה לאישה בהריון?

החייאת אישה בהיריון היא מצב חירום, שהטיפול בו הוא אף מורכב יותר מאשר החייאה באדם בוגר. המצב האופטימאלי הוא כמובן שצוות רפואי בעל הידע והכלים המקצועיים המתאמים יבצע את ההחייאה.

יחד עם זאת, ישנן הנחיות אשר משתנות מעל לעת, לגבי פעולות אותן צריך לבצע לצורך החייאת אישה בהיריון – ההנחיות כוללות השכבת האישה בתשעים מעלות על צד שמאל, מתן חמצן ופתיחת וריד.

כמובן, שבעת ביצוע ההחייאה קיימת חשיבות גבוהה לדאוג ולקבל הנחיות מצוות רפואי מוסמך ומקצועי, אשר מעודכן בהנחיות האחרונות בתחום – אנשי מד"א עוברים הדרכות ומבצעים אימונים במצבים דומים, על מנת לבצע את ההחייאה בצורה היעילה והנכונה.

אז כל מי שנתקל במצב חירום בו עולה הצורך לבצע החייאה באישה בהיריון, אחת הפעולות הראשונות אותן יש לבצע, זה לחייג למד"א – 101, ולקבל את ההנחיות המתאימות לצורך ביצוע הפעולות הנדרשות למטרה.

כתיבת תגובה